27 maj 2012

STAFETTKARNEVAAAL!!!


Heej!! På fredag och igår var jag på stafettkarnevalen, jätteroligt i år igen! Vår skola klarade sig helt okej (Okej betyder att ett lag kom till semifinal) och det var i 8x50 meter mixed :) deras semifinal gick sen lite sämre, något annat lag tappade pinnen på deras bana, så en från vårt lag snubblade över pinnen typ... :( Men det var ändå bra, första gången, vad jag vet som ett lag i 8x50 m kom till semifinal :o :)

Jag själv sprang i 5x80, det gick ganska bra, vi gjorde inga fel eller så, och spang snabbare än vi nånsin gjort (: Tyvärr räckte det inte till semifinal, men ändåå..
Hela högen :)

Så på lördagen sprang vi i massen, och vi var dom sista som inte kom till semifinal... gud vad jobbigt.. och så bra gick det fastän de två snabbaste i laget inte kunde vara med :o Hahah :D Vi hade med reserv enda till uppropet, jag hade så ont i mitt ben, det är försträckt (jag försträcker det varje år på stafettkarnevals övningar) och sedan började det riva i det!! Med lite icepower klarade jag som tur av att springa!

Min storasyrra Kira fick silver i högstadiernas masstafett med sitt lag, trots att de tappade pinnen två gånger :o dock var de inte så glada först, deras skola har fått guld i tre år i rad före det här... Nåja, nästa år tar de tillbaka guldet!!        puss, Stella :)

2 kommentarer: